26+27+28. SEP 2010

REJSEDAG 1:  Søndag den 26/9-10 : Afrejse fra Kastrup til Los Angeles med mellemlanding i London .   Ved ankomst indkvarteres på hotel .

Søndag den 26-9 kl. 0630 op af sengen og ca. kl. 0830 var vi på vej mod Kastrup Lufthavn hvor vi skulle flyve mod London kl. 1055  . En masse kontrol m.v. men afsted kom vi da . Efter 4 timers ventetid i London gik det så mod USA  -  men først en masse kontrol og så lidt mere kontol og da vi så efter 11 timers flyvning landede i USA ja så blev der kontrolleret . Men selvfølgelig kan vi også forvente dette i disse terrortider . Vi fik øjne og hænder scannet og blev afhørt om rejsemål m.v. og da vi endelig fik lov til at komme ind i det forjættede land var vi alle lettede .
Vi blev afhentet af Henrik Tang i lufthavnen og i bus kørt til hotellet hvor vi skulle overnatte . Sammen med nogle praktiske oplysninger fik vi pizza og øl/vand og det var noget alle kunne ha' efter sådan en laaang rejsedag . Trætte måtte vi slæbe os i seng og imorgen skal vi hente mc.er  -- og spørg nu ikke om vi glæder os ..
Ankomst til USA var kl. 1900 lokal tid og det svarer til mandag den 27-9 kl 0400 dansk tid . Ja, det er snart ikke til at finde ud af men det går jo nok alligevel.

Den dejlige ventetid ...

Nu er det for sent at fortryde - rejsen er startet.

Flere af tur-deltagerne

pizza + budweiser

Vores hotel i LA

REJSEDAG 2 :  Mandag den 27/9-10 : Kørsel fra Los Angeles til Twentynine Palms som er en tur på ca. 320 km så en forholdvis "hård" start på turen .

Ja overskriften passer da meget godt , men dagen er dog forløbet noget anderledes end planlagt og forventet.

Efter en god og tiltrængt overnatning hvor  flere ikke havde sovet særligt godt, var der morgenmadsbuffet på vores motel og derefter var vi klar til den store dag - vores mc-er skulle endelig afhentes.
Vi blev alle afhentet i minibus og kørt til Eaglerider hvor først registrering mv. skuler foretages før endelig udlevering kunne finde sted til hver mc-kører .  Nogle mc.er var endnu ikke klar og kom først senere på en trailer og alt dette bevirkede at vi blev en del - ja faktisk meget forsinket  og da alle dem der ville havde fået en prøvetur på parkeringspladsen skulle vi så afsted - det alle havde ventet på . Trods over een times forsinkelse var alle dog klar til at komme afsted.
Vi fik startet og alle kom godt afsted trods megen trafik . Det viste sig meget snart at det netop idag var særdeles varmt - ja nogle vil sige ekstremt varmt da måleren viste omkring 40 grader og det sammenholdt med første dag på mc.er hvor vi alle var spændte og måske urolige for hvordan det nu ville gå .
Efter nogen kørsel viste det sig at flere af deltagerne blev dårlige formentlig pga. varmen og måske fordi vil alle nok har drukket for lidt (vand) og derfor kom til at lide af væskemangel. Enkelte fik endog lettere forbrændinger på lægge og lår pga. den ekstreme varme.
Dette bevirkede at pauserne blev længere end planlagt og chefen, Henrik Tang, besluttede derfor at afkorte dagens kørsel med ca. 60 km hvilket alle var indforstået med - og her skal nok siges at deltagernes helbred må jo komme foran alt og derfor var det en meget fornuftig beslutning.
Efter en meget lang pause hvor alle blev kølet ned med isterninger og fik meget at drikke  og 2 deltagere foretog den sidste strækning i ledsagervognen kom vi til Twentynine Palms, hvorfra vi bor direkte ved Joshua Tree National Park.  Overnatning på  Motel 6 .

Dagens tur blev så på ca. 160 miles som ca. svarer til 256 km, så lidt fik vi da prøvet på vore mc.er .

Dagens temperatur har efter forespørgsel ved tankstationer og andre som jeg mødte været oppe på 108 til 111 Farenheit som svarer til mellem ca. 42 og 43 grader celsius - så det er forståeligt at vi har haft det varmt i både lædertøj og andet mc-tøj .
Undervejs på turen fik vi næsten serveret vores afkølede vand af Jan som er Henrik's tro væbner og hjælper . Jan står for bagage og vand m.m .

Morgenmad ved poolen .

Bagegevognen pakkes .

Vis os nu de motorcykler - hvor svært kan det være !

Hvor meget benzin ka' der være i tanken ?

... her står de så ..

• ...hvor er min mc ?

Mon der er en mc.er til os eller hva' ?
1. gear nedad og resten opad .....

.. det er godt nok varmt ..

Endelig sidder jeg på en rigtig motorcykel ....

Følgebil med bagage + vand .

Frit valg på alle hylder ...

Er den ikke flot ?

REJSEDAG 3 : Tirsdag den 28/9-10 Kørsel fra Twentynine Palms til Prescott på ca. 450 km .

Op kl 0500 idet vi skulle starte tidligt pga. af varmen og det kom også til blive sådan idet der igen i dag var meget varmt – omkring 40 grader og derover .

Efter pakning af vores mc.er og bagage i bilen kørte vi til lokal restaurant hvor vi fik morgenmad inden endelig afgang kl. 0700.

Vi kørte til Joshua Tree nationalparken, der kun ligger 5 miles væk.
Joshua Tree nationalparken er en af de mest kendte ørkener, der jo også er en nationalpark.
Vi gjorde stop undervejs i parken, hvor vi fik set de specielle Joshua Træer og kaktus der lever netop her.

Efter et par timers kørsel kom vi til General Patton museet hvor vi holdt en pause og man kunne komme ind på museet – men det var endnu ikke åbnet da vi var der .
Vi fik dog lov til at låne toiletter .
Udefra kunne man se tanks og kampvogne så det klarede vi os med.

Vi kørte ind i en del af Mojave Ørkenen, inden vi kørte over grænsen til Arizona
og samtidig krydser Colorado River.

Efter en temmelig lang tur og med lidt bjergkørsel ankom vi ca. kl. 1630 til cowboybyen Prescott og kl. 1900 var de fleste af deltagerne samlet til aftensmad på restaurant med svingdør . I denne restaurant har berømtheder som Wyatt Earp og Doc Holliday spillet poker og formentlig drukken en masse whisky til .
I restauranen mange fine billeder og effekter fra ca. 1860 frem.
Her havde vi en hyggelig afslutning på en meget lang og igen varm dag .

I alt kørte vi 279 miles som mc.ens triptæller viste – det svarer til ca. 440 km.
Dagens rute klik her   http://connect.garmin.com/activity/50956666

Morgenmaden indtages .

Så er vi klar til afgang .